Karpatka tradycyjna

Jedno z moich ulubionych ciast. W dzieciństwie bardzo rzadko miałam okazję rozkoszować się jego smakiem, ponieważ moja mama nie przepada za nim. Dlatego teraz staram się piec je częściej.

SAM_6829

Składniki

ciasto
1 szkl wody
1 szkl mąki
125 g margaryny
5 jajek
1 łyżeczka proszku do pieczenia

krem
500 ml mleka
3 łyżki maki pszennej
2 łyżki mąki ziemniaczanej
1/2 szkl cukru
2 cukry waniliowe
250 g masła
3 żółtka

SAM_6850

1. Wodę gotujemy z margaryn ą.

2. Na wrzącą wsypujemy mąkę i energicznie mieszamy aby nie powstały grudki.

3. Gładkie ciasto odstawiamy do wystygnięcia.

4. Następnie ucieramy je dodając stopniowo po jednym jajku i proszek do pieczenia.

5. Ciasto rozkładamy równo do dwóch form o wymiarach 25 x 40 cm.

6. Pieczemy w 200 stopniach około 40 minut.

7. Z odmierzonej porcji mleka odlewamy 3/4 szkl i mieszamy z obiema mąkami oraz żółtkami.

8. Pozostałe gotujemy z cukrami.

9. Na wrzące mleko wlewamy mieszankę i gotujemy ciągle mieszając.

10. Gotowy budyń wylewamy na talerz i zostawiamy do całkowitego wystygnięcia.

11. Miękkie masło ucieramy.

12. Stopniowo dodajemy po łyżce budyniu.

13. Gotowym kremem przekładamy ciasto i oprószamy cukrem pudrem.

SAM_6846

Smacznego!

3 comments

  1. A dla mnie karpatka to właśnie smak dzieciństwa, chyba najczęściej pieczone wtedy przez moją Mamę ciasto, pofałdowane, z ogromną ilością kremu… rozmarzyłam się 🙂 Teraz już niestety rzadko na naszym stole 🙂

    Polubienie

Dodaj komentarz