Tagi

, , , ,

Kasztany jadalne zawierają dużo potasu, magnezu oraz wapnia. Zawartość witaminy C jest taka sama jak w cytrynie. Pozbawione są glutenu, dlatego bez obaw mogą spożywać je alergicy. To bardzo smaczna i zdrowa przekąska. Szkoda, że nasz polski klimat im nie sprzyja.

SAM_3239 (2)

Składniki

200 g jadalnych kasztanów

SAM_3223 (2)

1. Ta pyszna przekąska jest bardzo prosta w przygotowaniu. Owoce myjemy i osuszamy papierowym ręcznikiem.

2. Teraz przystępujemy do najważniejszej czynności przy obróbce kasztanów. Każdy układamy płaską stroną do dołu. Na wypukłej robimy nacięcie w kształcie krzyżyka. Bez niego kasztany podczas pieczenia będą wybuchały.

3. Niektórzy najpierw gotują je w wodzie około 10 minut a potem wkładają do piekarnika. Tym sposobem mają pewność, że każdy kasztan będzie miękki.

4. Piekarnik nagrzewamy do 200 stopni. Owoce układamy na blaszce wyłożonej papierem, nacięciem do góry. Po 20 minutach powinny być gotowe.

5. Jeszcze ciepłe obieramy ze skórek. Kiedy wystygną będzie to znacznie trudniejsze. Pod twardą i błyszczącą skórką znajduję się miękka, usuwamy więc obie.

SAM_3205 (2)

Smacznego!

Advertisements